Splittrade känslor

Sammi och Gosia sa till mig idag på jobbet att det är cirka 2 veckor tills jag slutar jobba på kaffehuset här i bifröst. Det är ju snart! Snart kommer jag hem, snart får jag träffa mina älskade nära och kära och snart lämnar jag Island, landet där jag varit folkbokförd i 7 månader! Splittrade känslor, här har jag fått fina vänner och finns fortfarande mer jag vill uppleva här, men det var ju inte tänkt att jag skulle fastna här :) Så ja, splittrade känslor kan man säga men som en god vän i bifröst sade "tiden läker alla sår". Hur mycket jag längtat efter hemma har jag på något sätt funnit en vardag och ett liv här som fungerar och likaså kommer det bli när jag kommer hem. Med tiden kommer jag uppskatta alla minnen ifrån Island och förhoppningsvis känna mig rofylld i Sverige. Men just nu så känns dessa splittrade känslor riktigt jobbiga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0