Katla

Nu står det på Expressen att Katla är på väg att ha utbrott igen.
Haha, väldigt lustigt att det står just idag för i natt drömde jag en knasig dröm om att vi flydde ifrån en översvämning, ingen kunde ta flyget utan alla var tvungen att använda bilar eller till fots. Och alla skulle fly till vestmannaeyjar. Inte så logiskt men hur ofta brukar drömmar vara det?
Hur som helst. Det är väldigt lustigt att det varnas för vulkanutbrott i svenska nyheter, eftersom det inte varnas alls här på Island. Islänningarna tar det hela med ro, och de roas mest av hysterin som nyheterna skapar i andra länder.
Skulle dock Kalta få ett utbrott medan jag är på Island kan det bli en aning problematiskt för mig att ta mig hem. Så vi får hoppas hon håller sig lugn!

Sedan jag skrev sist har jag hunnit med pub-quiz (fest), att jobba, träna och spela tv-spel.

Min rumskompis Felix har målat denna fina bild under tisdagens party! Ser ni vad det föreställer?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0